روايات

رواية قسوة الأدهم الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة

رواية قسوة الأدهم الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة

رواية قسوة الأدهم الجزء الثاني عشر

رواية قسوة الأدهم البارت الثاني عشر

رواية قسوة الأدهم الحلقة الثانية عشر

مراد اقترب منهم وقال : في ايه واقفين هنا ليه ومين دا
رانيا: مفيش داا
تدخل والد الطفل وقال: إبني كان تايه لقيتهم واقفين معاه ف كنت بشكرهم
مراد: العفو يلا امشو قدامي
ميار: أنت عرفت إننا هنا إزاي
مراد: روحت ل ماما قالتلي إنكم مشيتو ف الجهة دي روحت جيت وراكم
مراد وهو ينظر إلي رانيا: وإنتي هو مفروض بيشكرك لزمته ايه تسلمي عليه
ميار: إنت بتغير ولا ايه
مراد: اخرس إنتي
رانيا: هو مد ايده
مراد : تمم هعلمك إزاي تقووولي للناس إنك مبتسلميش علي رجالة
وصلوا الي الترابيزة

 

 

ميار : اي دا أدهم هنا هو والقمر بتاعه
أدهم: احترمي نفسك
تارا: تسلمي ي حبيبتي انتي الي قمر
ميار : تسلمي
تارا وهي تنظر ل رانيا وتراها حزينة: احم إزيك
رانيا:تمام انتي عاملة ايه
تارا: تمام
فريدة : روحو انتو التلاتة يبنات اتمشوا واهو تتعرفو علي بعض
مراد: لا
فريدة بأستغراب: ليه
مراد: انا عايز كده
فريدة: طيب يروحو يقعدو ع الترابيزة الي هناك اهي ف وشنا يتعرفو علي بعض
مراد: طيب روحو
أقترب أدهم من مراد وقال: مالك ف حاجة ولا ايه
مراد بضيق: مفيش
فريدة: أنت معزمتش العيلة ليه ي أدهم صحيح انا نسيت خالص
أدهم: مفيش كنت عايز يمشي الموضوع تمام مش عايز نق هعزمهم علي الفرح
فريدة: ماشي

 

 

عند رنا
رنا : ها هتساعدني
أحمد : إنتي اي الي فكرك بيها دانا من ساعة التخرج وبدور عليها ومعرفتش أوصلها
رنا بغل: اتجوزت أدهم
أحمد: نعم هما مش سابو بعض
رنا: رجعو تاني بعد ما حبيته واهتميت بيه واديته قلبي خدته هي برضو بقي من نصيبها
أحمد: اممم شافتك
رنا: ايوة
أحمد: لحظة هو أدهم عرف الحقيقة ولا ايه
رنا: ايه
احمد بعصبية : عرف ازاي
رنا: سمعني وانا بحكيلها
أحمد: كمان حكيتي ل تارا
رنا: ايوة المهم معايا
أحمد: هفكر وارد عليكي بس مفيش اذيه ل تارا سامعة ولا لا
رنا بغيظ: طيب
أحمد اغلق الهاتف: بت غلوية
عند البنات
تارا: احم مالك حساكي زعلانة
رانيا بأبتسامة مزيفة : لا ابدا مفيش حاجة
تارا وهي تضع يديها ع أيد رانيا: أحكي عادي
رانيا حكت الموقف ل تارا
تارا: متخفيش هو غيور و اي راجل بيغير علي مراته انا هحل الموضوع دا بس خليكي هنا ومثلي إنك تعبانة
رانيا: ليه
تارا: اعملي كده وخلاص
تارا ذهبت الي ترابيزة مراد وهي تمثل انها متوترة وتبحث عن شئ ف شنطتها
أدهم: مالك بتدوري علي ايه
تارا: بشوف اي برشام علشان رانيا تعبت
مراد بخوف: مالها …وقف واقترب من الترابيزة التي تجلس عليها رانيا

 

 

مراد: مالك فيكي ايه
رانيا: مفيش تعبانة شوية
مراد وهو يمسك يديها : قومي نروح لدكتور
رانيا: لا شوية وهكون كويسة متقلقش
تارا وهي تجلس : اقعد ي استاذ مراد
مراد: أقعد ايه وهي تعبانة
فريدة : مالك ي حبيبتي
رانيا: انا تمام متقلقيش
تارا: مش تعبانة اووي حاجة عادية ممكن علشان زعلانة او متوترة
مراد اقترب منها واخذها ف حضنه وقال: متخفيش مش هزعلك ثم همس ف اذنيها وقال: وبعدين انا كنت هعاقبك بحاجة بسيطة كده خالص ثم غمز لها
رانيا بكسوف : طيب خلاص
مراد: هههه ماشي نكمل ف البيت
أدهم: في ايه أنت كان بوزك مترين هناك
مراد: مانا جمبي مراتي وابني خلاص
تارا: متزعلوش تاني وخلو ف ثقة بينكم ومتبقاش عصبي خليك حنين حتي لو حصلت حاجة تكون أول واحد تحكيلك
مراد: ماشي
ميار: ربنا يكون ف عونك إنتي بس إنتي واخدة العصبية كلها ف شخص
تارا : ما هو مش ف كل الأوقات
ميار: كل أوقات ايه ياعم دي عصبيته تخليكي تترعبي
أدهم: سيبك منها
ميار: اسمعي مني انا اخته ومجربة حاولي تهربي
أدهم وهي يمسك يد تارا: تهرب ايه بقي خلاص بقيت مراتي
ميار: اه نسيت صحيح يلا ربنا معاكي هدعيلك كل يوم
تارا : انا رجعت ف كلامي وعايزة اهرب فعلا
أدهم: تهربي ايه انتي كلمة هتوديكي وكلمة تجيبك خلاص ي قلبي انتي ادبستي
فريدة : لو عملك حاجة قوليلي وشوفي هعمل فيه ايه
أدهم: البيوت أسرار وبعدين ولا يهمني الكلام دا وبعدين عايزكم تجهزو كده علشان الفرح اخر الشهر دا
تارا: نعم ليه

 

 

أدهم: ايه الي ليه كل حاجة جاهزة هنتأخر ليه
تارا: لا انا عايزة سنة خطوبة
أدهم: ي بابا والله انتي بقيتي مراتي افهمي
تارا: عقلي مكنش فيا
أدهم: أيوة كان معايا كنت خاطفه
مراد: لا يراجل
أدهم: اه وبعدين خليك في حالك
مراد: ماشي يلا بينا علشان بابا ي ست فريدة كده سايبة جوزك زمانه بيخونك
فريدة : ههه امشي وانت ساكت بس
مراد: ماشي
ذهب كل واحد إلي سيارته وف طريقهم إلي البيت
وصل مراد ورانيا وفريدة البيت وادهم انزل ميار وذهب ليوصل تارا
تارا: هو ممكن تارا تعمل حاجة وتبعدنا تاني
أدهم: حتي لو عملت مش هسيبك انتي دلوقتي مراتي
تارا: بجد ي أدهم
أدهم: بجد ي قلب أدهم
كان أدهم يقود ونظر ف المرأه حس إن ف حاجة هتحصل
أدهم: مش عارف حاسس إن ف حاجة هتحصل
تارا: حاجة ا..
لم تكمل جملتها اذ وجدو سيارة جيب سوداء تخبط ف سيارة أدهم من الخلف
‏أدهم: تارا انزلي تحت بسرعة
‏تارا بخوف: حاضر حاضر
‏حاول أدهم انا يتفادى السيارة الي ان نظر الي المرأة وجد أنهم ثلاث سيارات
‏أدهم: اتصلي ع مراد بسرعة
‏تارا: حاضر ….الو مراد ف ناس بتخبط في عربية مراد
‏مراد بخوف: انتو فين

 

 

‏تارا: أدهم احنا فين
‏أدهم: انا ف**** اختصر الطريق وتعال من ***
‏مراد وهو يتحرك بالسيارة : تمام جايلك حاول تهرب منهم وانا هجيب الحراس واجيلك
‏أدهم: معاك مسدس
‏مراد: اه انت مش معاك
‏أدهم: لا
‏مراد : طيب خليك فاتح الخط معاي
‏فجأة خرج شخص من سيارة وقام ب اطلاق نار علي سيارة أدهم
‏تارا ببكاء: ااااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!